"Vartojimas augina ir reklamos rinką" (Verslo žinios, 2002 vasario 28 d.)

UAB "Rodiklio" gen. direktorius
R.Reklaitis
|
2002 02 28, ketvirtadienis
2002 vasario 28 d. "Verslo žinių" straipsnis:
Reklamos planavimo agentūros po palyginti sėkmingų pernykščių metų stabilią plėtrą planuoja ir šiemet. Optimizmo teikia ir specialistų vertinimai, kad reklamos išlaidos didės augant žmonių perkamajai galiai.
Pardavimus pernai padidino 29 iš 43 veiklos rezultatus VŽ pateikusių visas reklamos paslaugas teikiančių agentūrų. Žiniasklaidos agentūroms sekėsi dar geriau.
"Praėjusiais metais nuolat augusi žiniasklaida plėtros tempų neturėtų lėtinti ir šiemet. Manau, realiai reklamos rinka 2001 m. didėjo 58%", skaičiuoja Gytis Juodpusis, rinkos tyrimus atliekančios "SIC Gallup Media" bendrovės vadovas.
"Pagyvėjo vartojamųjų prekių pardavėjai. Kaip ir ankstesniais metais, aktyvios telekomunikacijų paslaugas teikiančios bendrovės", didėjančiais užsakymais džiaugiasi Marius Petrukaitis, UAB "Leo Burnett Vilnius" vadovas. Manoma, kad reklamos išlaidos didės augant žmonių perkamajai galiai.
Nori būti didesnės
Vis dėlto VŽ pateiktos reklamos planavimo agentūrų ataskaitos rodo, kad dalis iš jų gudrauja, besistengdamos atrodyti didesnės: vienos savo rezultatus padidina prisidėdamos po ta pačia vėliava, tik kitose valstybėse atskirai teisiškai veikiančias reklamos agentūras, kitos "prisidūrė", apskaičiavusios pajamas, kurios pateko į žiniasklaidos bendrovių balansą.
Žiniasklaidos reklamos plotą pardavinėjančių agentūrų vadovai teisinosi, jog taip daro dėl atsiradusios dviprasmiškos rinkos padėties.
Anot jų, pastaruoju metu kai kurios žiniasklaidos bendrovės atsiskaito tiesiogiai su klientu, reklamos agentūrai sumokėjusios tik sutartą komisinį mokestį, o kai kurios visus pinigus perveda per reklamos agentūras.
"Tiesioginiai klientų atsiskaitymai su žiniasklaida gali sudaryti didelę dalį agentūros pardavimų. Neįskaičiavus jų į bendrąją pardavimų sumą būtų netiksliai įvertintos veiklos apimtys", padėtį aiškino Saulius Šukaitis, "Creative Media Srevices" direktorius.
Pelnus viešai skelbti sutiko vos 12 kompanijų, nors beveik visi kalbinti vadovai sutiko, jog šis rodiklis bendrovės patikimumo garantas klientams.
"Eidami pas naują klientą visada pasiimame pelno (nuostolio) ataskaitą kaip bendrovės stabilumo įrodymą, teigia Robertas Reklaitis, UAB "Rodiklis" generalinis direktorius. Tačiau kai paprašome kliento padaryti tą patį, dažnai tik ištįsta jo veidas."
"Pagrindiniai agentūros veiklą ir jos augimą atspindintys duomenys yra apyvarta bei pajamos, todėl informacijos apie pelną neteiksime", teisinasi p. Petrukaitis.
Ieško nišų
Pastaruoju metu dauguma reklamos agentūrų specializavosi. Netradiciniais reklamos projektais, tokiais kaip "Winterfresh ledo parkas", "Automotus šou", "Žygis į žygio batų pilį", save garsina reklamos agentūra MIA.
"Lukrecijos" grupė įkūrė atskirą skyrių ryšių su visuomene paslaugoms teikti. Ateityje jis taps atskira UAB.
Mažosios reklamos agentūros, Anot Vyčio Narušio, UAB "Abigus" komercijos direktoriaus, laikosi iš kūrybinių paslaugų.
Tačiau p. Reklaitis platų paslaugų asortimentą įvardijo kaip bendrovės privalumą.
"Vykdydami kompleksinę reklamos kampaniją esam nepriklausomi nuo kitų. Tai suteikia privalumų bendraujant su žiniasklaida. Mes jiems gaminame reklaminę atributiką, verslo dovanas, interneto puslapius, o jie atsiskaito reklamos plotais,", atskleidžia darbo subtilybes "Rodiklio" generalinis direktorius.
Ši reklamos agentūra turi savo spaustuvę, vaizdinės reklamos gamybos dirbtuves, vėliavų gamybos barą, fotostudiją, vertimų biurą.
www.vzonline.lt
Visi straipsniai...
|
 |
Straipsnių archyvas
|
 |
|
 |